СЛАДКИШ С КОКОС




Това сладкишче ме грабна първо с външния си вид,със съдържанието на кокос,който ми харесва много и с продуктите,които почти винаги имам в къши.Така и реших да го направя.Оказа се,че е много лесен,лек и приятен на вкус сладкиш.Ето и рецептата:

ПРОДУКТИ:

2 яйца
200 мл.прясно мляко
100 мл.олио
200 гр.захар
200 гр.брашно
1 ч.л.бакпулвер
2 с.л.какао

КРЕМ:

1 л.прясно мляко
1 ч.ч.захар
7 с.л.грис
150 гр.кокосови стърготини
( в рецептата е 200гр кокос,но аз имах 150гр)

Слагаме млякото за крема на котлона заедно със захарта.Щом заври прибавяме на тънка струйка гриса.Бъркаме докато започне да се сгъстява.Сваляме от огъня и прибавяме кокосовите стърготини.Разбъркваме хубаво да стане хомогенна смес.
Разбиваме двете яйца със захарта.Добавяме олиото,прясното мляко и какаото.Бием с миксера и по малко прибавяме брашното с бакпулвера.
В намазана с мазнина тавичка ( d 25/32см) изсипваме половината от сместа за блата.Печем в предварително загрята фурна на 170 градуса около 10 минути.Вадим от фурната и изсипваме върху блата крема.Заглаждаме с шпатула и изсипваме другата половина от сместа за блата.Връщаме отново във фурната и печем още 15-20 минути (аз пеках още 15 мин).
Украсяваме сладкиша с шоколадова глазура или само с кокосови стърготини,както направих аз.






Коментари